Geoblog.pl    weri    Podróże    Północna Szkocja i Orkady 2015, część autostopem    Armadale - Skulamus - Kyle of Lochalsh - Eilean Donan Castle

Armadale - Skulamus - Kyle of Lochalsh - Eilean Donan Castle

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Eilean Donan Castle
Przejechano 2038 km

Wbrew temu co czytałam na temat łapania stopa na Isle of Skye, łapie się tu znakomicie. Przemykam płynnie z Armadale, przez Skulamus, Kyle of Lochalsh do Eilean Donan Castle. Nadal nie wiem gdzie dziś właściwie będę nocować, przy zamku zasięg mi szwankuje i nie mogę odebrać wiadomości od znajomej. Nareszcie po zmianie sieci wiem, że ona jest jeszcze daleko i zajmie jej parę godzin dojazd tutaj.
Zwiedzam więc zamek (7GBP), który nie jest zbyt duży, ale ma ciekawą ekspozycje w poszczególnych pokojach i komnatach. Odzwyczaiłam się już od tłumów turystów i tutaj mi to zaczyna przeszkadzać.
W końcu dostaję nazwę wioski na Isle of Skye gdzie mamy się spotkać, przy pomocy pani w recepcji wyszukuję ją na mapie i jadę, z powrotem na Skye :)
Stopa łapię bezczelnie w zatoczce przystanku autobusowego, bo to jedyne bezpieczne miejsce. Dwie panie czekające na autobus pytają się, czy w ogóle da się tu jeździć stopem. Odpowiedź przyjeżdża za minutę. Zatrzymuje się miła pani i przepraszając za bałagan, przez 5 minut powoli przekłada skrzynki z kwiatami, z przedniego siedzenia do bagażnika. Pomagam jej by było szybciej i w drodze rozmawiamy o podobieństwach językowych, galickiego i niemieckiego.