Geoblog.pl    weri    Podróże    Morocco 2009    Volubilis

Volubilis

Maroko
Maroko, Volubilis

Wstaliśmy dość wcześnie jak na nas by dotrzeć przed upałem do Volubilis.
Przez przypadek załapałam się na ciekawe połączenie smakowe źle zamawiając 1 kawę czarną i 1 herbatę miętową w barze. Mój połamany szczątkowy francuski został zrozumiany dość dziwnie i dostałam 1kawę czarną plus drugą z zielonym likierem miętowym. Zestawienie całkiem orzeźwiające!
Pytając się w hotelu i mijanych policjantów dowiedzieliśmy się, że do Volubilis nie kursują autobusy, ale można dostać się tam taksówką. Ledwo odeszliśmy od policjantów, a już dogonił nas gościu oferując właśnie taką wyprawę. Proponował przejazd do Volubilis i Mulaj Idris i z powrotem za 300 dh. Ponieważ Mulaj Idris nas specjalnie nie interesowało ustaliliśmy, że za 200 dh dojedziemy do Volubilis, tam będziemy mieć 1,5 godz. na zwiedzanie, kierowca na nas poczeka i zabierze do Meknesu.
Problem w tym, że naganiacz a kierowca to 2 różne osoby, z czego ten drugi angielskiego nic nie rozumie, a ja jego francuskiego.
Niezbyt dało się stargować cenę, wiec z bólem serca zdecydowaliśmy się na tą wyprawę.
Jazda grand taxi trwała może z pół godziny, na miejscu z 10 autokarów wycieczkowych z turystami. Teren wykopalisk to rozgrzana patelnia pośrodku niczego. Warto wcześniej kupić wodę w Meknesie, bo tutaj sięgała niebotycznych cen 30 dh za butelkę. Jak ktoś nie był w Rzymie i Pompejach to Volubilis nawet go zainteresuje. Niewiele tego zostało, parę kolumn, z 2 łuki, kolorowe mozaiki. Ogólnie wszystko w rozsypce, bo większość cenniejszych rzeczy już dawno została rozkradziona lub przewieziona do muzeum.
Wróciliśmy do kierowcy, a z nim do Meknes i niespodzianka, gościu życzy sobie 300 dh. Po burzliwej dyskusji stanęło na kwocie ustalonej wcześniej.
Zawsze warto się upewnić czy wersja naganiacza i tej drugiej strony jest na pewno taka sama...
W Meknesie szybka wyprawa do pięknej Medresy i po plecaki do hotelu.
I dalsza podróż.Pociągiem do Fezu.